majanenzen

2017-12-31
11:36:58

Ett till år lider mot sitt slut

Att 2017 nu är slut betyder att jag fått vara frisk ett helt år. Jag har haft några nyårslöften, som vanligt att komma i form och rida mer, båda har misslyckats. Visst har jag ridit och jag har i perioder ätit riktigt bra men inte i närheten av målet. Ett annat löfte var att bli mer huslig, laga mer mat, städa oftare, hålla liv i blommorna och helt enkelt ha det fint. Där har jag lyckats! De är få gånger det har varit kaos här hemma och alla blommor lever. 


De här året har jag kämpat för att hitta en balans i livet men tyvärr har jag inte hittat den, jag har börjar inse att jag inte haft rätt förutsättningar så nu jobbar jag på att skaffa de. Jag har införskaffat en motionscykel och jag har lagt upp en plan för att äntligen ta körkort. Vem vet jag kanske inte kommer i form i år heller och jag kanske misslyckas med körkortet men om jag inte ens försöker är misslyckandet ett faktum.

Jag får fortsätta på min fantastiska arbetsplats och hoppas på att få vara kvar länge. Jag engagerar mig fortfarande i saker och ja livet är väl helt okej endå. Jag saknar några vänner som jag tappade när det var som mörkast men vem vet, nu kanske de är dags att ta upp nya bekantskaper. 

Året bjöd även på många firanden bland annat min 25års fest och jag kände mig så otroligt lyckligt lottad när så många människor dök upp för att fira mig. De va då jag insåg hur många människor som faktiskt finns där och bryr sig om mig.

De kommande året tänker jag bli bättre på att visa människorna i mitt liv hur mycket dom betyder för mig.

Så tack till alla er som varit med och gjort 2017 betydelsefullt. Tack till er vänner som finns där i ur och skur, tack mina fantastiska kollegor som gör att de allt som oftast känns kul att gå till jobbet. Tack till min familj och släkt jag skulle inte byta ut er mot något i världen. Och stort tack till min integrationsfamilj, ni som funnits där som en riktig familj, ni som kämpar med och för mig. 

Så ett riktigt gott nytt år på er, ät gott, drick lagom och njut ❤

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: